Šta je BMI – indeks telesne mase?

Indeks telesne mase ili na engleskom Body Mass Index (BMI) je metoda računanja uhranjenosti. BMI se izračunava vrlo jednostavno, a temelji se na odnosu telesne težine i visine osobe. Što je indeks više izvan okvira normalnih vrednosti, to je veći rizik od obolevanja od raznih srčanih bolesti, dijabetesa i povišenog krvnog pritiska. Formula za izračunavanje … Pročitaj više

Šećer i njegove zamene

Beli šećer Kristalni ili mleven šećer, uvek je sakriven u mnogim namirnicama, ponajviše u slatkišima i sokovima. Osim što sadrži kalorije, rafinisan je i obrađivan industrijski do te mere da će Vam iscrpti pankreas naglim skokovima i padovima insulina, od Vas stvoriti zavisika o istom i dodati Vam one ružne masne naslage, ako ne i … Pročitaj više

Kako da ostanete zdravi u sezoni virusa?

Imunitet je jedna od najčešće korišćenih reči u svakoj sezoni virusa. Koriste je da nam prodaju lekove, da nas uplaše, da nas podstaknu da budemo bolji ljudi. Ali koliko imunitet zaista zavisi od nas i šta je istina, a šta laž kod mase reklama koje nam serviraju? Imunitet ili imuni sistem predstavlja odbrambeni mehanizam našeg … Pročitaj više

Šta jesti?

Šta jesti - Artfitness

Kada pričamo o osnovnim pitanjima vezanih za ishranu, postoji nekoliko glavnih pitanja koji nas mnogi pitaju. Da bi saznali kako, kada, šta i koliko jesti, prvo se zapitajte kakve su vam sadašnje navike u ishrani i da li želite da ih promenite. Ako ste odlučili da zdravije živite i da vam dijetalna ishrana bude u fokusu, … Pročitaj više

Kada treba da jedemo

Artfitness - Kada treba jesti

Postoje razne teorije o tome kada bi trebalo pojesti doručak, kada ručak, a kada večeru. Tradicionalna kineska medicina ima jasan i logičan odgovor na ovo – proveren vekovima iskustva…Ako pratimo organski sat, lako je reći kad bi trebalo doručkovati, kad ručati i večerati, a kada ne treba jesti. Doručak – do 9! Ujutru od 7 … Pročitaj više

Ishrana nakon praznika

Ishrana nakon praznika - Artfitness

Ublažite posledice praznične trpeze: Dva litra tečnosti dnevno garantovano izbacuju toksine iz organizma. POSLE obilja hrane za praznike, uglavnom visokokalorične i masne, i preterivanja sa alkoholom, organizmu je potrebna pomoć da se oporavi. Ako se osećate tromo i pospano, patite od gorušice i nadimanja, budite se sa glavoboljom, a i krvni pritisak vam skače, to … Pročitaj više

Predlozi za zdrav ručak sa kalorijskim vrednostima

Zdrav ručak - Artfitness

Uzimajući u obzir da nam je prioritet zdrav pristup životu i ishrani, baziraćemo se na namirnice sa kvalitetnim nutritivnim vrednostima. Kada je zdrav ručak u pitanju, možemo da unesemo 600-800kcal kvailtetnih namirnica, u zavisnosti od trenažnog sadržaja i opterećenja taj opseg varira, može da bude i viši ili za nijansu niži. Kalorijske vrednosti namirnica pogodnih za … Pročitaj više

Kako smanjiti procenat masti u telu

artfitness1

Ako želite izdefinisano telo moraćete da smanjite količinu masti u telu. Ne samo da će gubitak masti doprineti da se bolje osećate i izgledate nego ćete i unaprediti zdravstveno stanje vašeg srca. Istraživanja su pokazala da Amerikanci ne samo da se goje u rekordno kratkom vremenu već i istovremeno gube na mišićnoj masi. Zdravstveno gledano, … Pročitaj više

Personalni trening / prednosti

Personalni trening - Artfitness1

Personalni trening je najpouzdaniji i najefikasniji vid vežbanja jer omogućuje da za kratak period postignete željene rezultate. Najveća je prednost vežbanja s personalnim trenerom, u odnosu na sve druge fitnes programe, u tome što se trening prilagođava vašim individualnim potrebama i ciljevima. Za većinu ljudi redovan odlazak u fitnes centre, održavanje visokog nivoa motivacije i … Pročitaj više

Spremanje za more

Činjenica je da svi želimo da izgledamo super pred leto, pitanje je kako to postići? Ne postoji tajni recept i magija da bi se došlo do vitke linije. Pravilna ishrana, redovan trening i zdrave navike su ključ. Takođe, nije dovoljno krenuti sa treningom 10 dana pred leto, već se vitka linija gradi mesecima. Početni rezultati … Pročitaj više